Gothic

Gothic

“Jedna z najlepszych gier cRPG”

Szamani Śniącego

Pięciu szamanów przywołało do swego świata potężnego demona, który miał im pomóc zdominować pozostałe klany, wybudowali dla jego chwały podziemną świątynię, która miała stać się wizerunkiem jego potęgi. Aby tchnąć w jego życie musieli oddać mu swoje serca, lecz nie spodziewali się że ów demon ich przechytrzy. Śniący skazał ich na wieczną tułaczkę w zakamarkach świątyni w postaci orzywieńców. Spotykamy ich wyłącznie w świątyni Śniącego a są nimi:

Varrag - Haskar – jest najsłabszym ze wszystkich ochroniarzy Śniącego, dlatego zaleca się nim zająć na samym początku. Jego umiejętności to:

Poziom: 800

Siła: 10

Zręczność: 10

Mana: 100

Punkty Życia: 1000

Ochrona przed bronią: 50

Ochrona przed pociskami: 25

Ochrona przed ogniem: 25

Ochrona przed magią: 0

Krąg: 6

Punkty doświadczenia: 8000

Z tego co widać wyżej zaleca się aby uśmiercić tego przeciwnika za pomocą magii. Atakuje on na dystans czarem Pirokineza. Po zabiciu szamana otrzymamy miecz Rozcinacz Światów jest to jeden z pięciu kluczy do wrót Śniącego.

Varrag - Kasorg – jest to drugi z kolei szaman jest trochę potężniejszy od swojego poprzednika. Jego umiejętności to:

Poziom: 800

Siła: 10

Zręczność: 10

Mana: 100

Punkty Życia: 1000

Ochrona przed bronią: 50

Ochrona przed pociskami: 25

Ochrona przed ogniem: 25

Ochrona przed magią: 1000

Krąg: 6

Punkty doświadczenia: 8000

Jak widać aby odnieść sukces w starciu z tym przeciwnikiem należy użyć na nim broni dystansowej a najlepiej kuszy. Ta mumia także atakuje na dystans, czarem Piorun. Po zabiciu bestii otrzymamy drugi klucz do bram Śniącego, a nazywa się on Ostrze Światła.

Varrag - Unhilgt – ten szaman ma porównywalny poziom trudności co Varrag - Kasorg, jak widać poniżej mają dokładnie te same umiejętności. Jego umiejętności to:

Poziom: 800

Siła: 10

Zręczność: 10

Mana: 100

Punkty Życia: 1000

Ochrona przed bronią: 50

Ochrona przed pociskami: 25

Ochrona przed ogniem: 25

Ochrona przed magią: 1000

Krąg: 6

Punkty doświadczenia: 8000

Podobnie ja z poprzednim wrogiem najlepiej zastosować broń dystansową. Atakuje on także magią a dokładniej czarem Grom. Po zabiciu przeciwnika, otrzymamy trzeci klucz do krypty Śniącego, zwany Ostrzem Czasu.

Varrag - Ruuushk – ten szaman także, ma porównywalny poziom trudności co Varrag-Kasorg i Varrag-Unhilgt, jak widać poniżej mają dokładnie te same umiejętności. Jego zdolności to:

Poziom: 800

Siła: 10

Zręczność: 10

Mana: 100

Punkty Życia: 1000

Ochrona przed bronią: 50

Ochrona przed pociskami: 25

Ochrona przed ogniem: 25

Ochrona przed magią: 1000

Krąg: 6

Punkty doświadczenia: 8000

Jak w dwóch wcześniejszych przypadkach, najlepiej zastosować broń dystansową. Przeciwnik atakuje magią, a dokładniej czarem Grom. Po zabiciu przeciwnika, otrzymamy czwarty klucz do siedliska Śniącego, o nazwie Gniew Demonów.

Grash - Varrag - Arushat – ostatni i najpotężniejszy szaman, można go zabić jedynie potężnym mieczem (nie licząc potężnej magii), który znajduje się w Świątyni Śniącego, miecz ten nosi nazwę Uriziel - należał do pewnego potężnego rycerza, któremu orkowie chytrze ukradli. Jego umiejętności to:

Poziom: 1000

Siła: 10 Zręczność: 10

Mana: 500

Punkty Życia: 300

Ochrona przed bronią: 1000

Ochrona przed pociskami: 1000

Ochrona przed ogniem: 1000

Ochrona przed magią: 100

Krąg: 6

Punkty doświadczenia: 10000

Przedstawię dwa sposoby na jego unicestwienie. Pierwszy jest opisany wyżej, należy go zabić Urizielem. Miecz ma w sobie magiczną runę która oprócz zwykłych obrażen zadaje także od ognia(magii), Xardas może ją dla nas usunąć z miecza (zalecane dla osób grających magiem). Drugi sposób na zabicie szamana to, wykorzystanie właśnie tej runy( fala śmierci uriziela). Szaman atakując nas wykorzystuje czar Tchnienie śmierci. Po pokonaniu przeciwnika otrzymamy miecz zwany Wygnańcem.